Voorwoord van onze directeur

U gaat meer van ons zien...

Joke CuperusPWN heeft de afgelopen jaren een aantal bijzondere mijlpalen gerealiseerd. Zoals de nieuwe, technisch geavanceerde voorzuivering in Andijk, het ecologisch natuurbeheer met wisenten, internationaal succes in de waterwereld en - dichter bij huis - het nieuwe werken en de dynamiek die dat geeft. Als organisatie pakken we zaken professioneel aan. We doen gedegen onderzoek en leggen de lat hoog voor waterkwaliteit, leveringszekerheid en natuurbeheer. PWN zorgt immers voor domeinen die van wezenlijk belang zijn voor mensen: drinkwater en natuur. Daarin creëren we waarde voor de maatschappij.

Dit alles maakt PWN tot een maatschappelijk uiterst relevante speler, met stevige wortels in haar omgeving. Uit onderzoek blijkt echter ook dat we nog onvoldoende zichtbaar zijn - en dat is juist voor een maatschappelijk bedrijf erg wenselijk. Daarom investeren we nu meer in de samenwerking met onze omgeving. Als nieuwe directeur vervul ik daarin een persoonlijke missie: ik treed graag naar buiten om te horen, én te laten zien hoe PWN het doet en wat we voor de maatschappij kunnen betekenen.

Wat mij daarbij opvalt, is hoe weinig de buitenwereld het innovatieve karakter van ons bedrijf ziet. Want bijzondere innovaties zijn er bij PWN zeker. Je treft ze aan in de volle breedte - van natuur tot water, van klantorganisatie tot facilitaire zaken. Die innovatiekracht koesteren we, en willen we nog versterken. Want innovatief denken zorgt niet alleen voor een positieve dynamiek, het maakt ook dat anderen ons weten te vinden. We gaan daarom verder met innoveren voor verantwoorde, duurzame oplossingen en werken daarin nog nauwer samen met onze partners.

Tegelijkertijd kunnen binnen PWN enkele thema’s nog meer inhoud krijgen. Een daarvan is duurzaamheid. We compenseren bijvoorbeeld wel onze CO2-uitstoot, maar ontdekken nu ook mogelijkheden om zelf duurzame energie op te wekken. Daarnaast verbinden we steeds meer met onze omgeving. Een ander opkomend thema is veiligheid, in al haar facetten. Als je een PWN-gebouw binnenstapt moet je voelen dat veiligheid hoog in het vaandel staat.

De komende jaren verlegt PWN dus enkele accenten. Meer naar samenwerken en meer inhoud geven aan de waarden innovatie, duurzaamheid en veiligheid. Tegelijkertijd staat veel bij PWN ook als een huis. We zijn een bijna honderd jaar oud bedrijf dat bruist. Een maatschappelijk bedrijf met een hoogwaardig drinkwaterproduct, innovatief natuurbeheer en oog voor de klant. Vanaf deze plek wil ik daarom al onze medewerkers bedanken voor hun inzet en bijdrage aan dit prachtige resultaat. Het is de hoogste tijd dat we deze waarden ook met trots gaan uitdragen!



Joke Cuperus,
directeur PWN